Monday, May 30, 2011

when i was young ♥



hye blogger tersyg :D

bosan kan cuti ny . haihh , bila tgh skolah, mintak cepatkan cuti .
bila dah dpt cuti sekali hameeeekk 2 minggu , rasa nak skolah lah pulak sbb bosan tkda benda nak buat :/
and paling penting , bila musim cuti mesti berat badan naik boooooooommmmm sbb kerja nya makan tido makan tido. yeahhhh!! itu tabiat . hihi

ohhh , tgah bosan bosan td , terjumpa gambar lama masa zaman selekeh dulu . hihi
then ternmpk pulak gmbar masa tadika dulu . 

yeahh , teringat masa tadika dulu , abah baru belikan aku satu botal air Hello Kitty warna pink yang canggihlah konon masa tu , hihi . Then bwak lah botol comel tu pergi tadika. Mak isikan air masak je pun dlm botol comel tu . tp bila sampai sekolah , ada kawan ny nak rasa air aku and dy pun taw yang aku bwak air masak je. stakat air masak , dy pun bwak sbnrnya tp menggedik nak try guna botol air aku .
masa tu time aku kedekut. hihi aku tak bagi and kata..
"ny air masak je lah , kau kan ada bwak jgak"
bila dengar aku ckp mcm tu , dy mrajuk bagai dgn aku .

zaman aku bodoh weyh , orang mrajuk dgn aku pun , apa aku kesah , buat hal sendiri sudaa.
and paling tak tahan dy bole hasut suma budak tadika jgn kawan dgn aku .
ohh , masa tu dy dikira mcm taiko tadika lah konon * tangan di dada  mata di atas ;p 
haha

okay, nvm lah , aku kesah apa kau buat aku mcm tu .
then bila time pemilihan nak masuk pertandingan mewarna , cikgu pilih aku. 
alahaiiiii bangganya. cikgu kata aku colour lawoooo. hihi
colour punya colour , dapat juara :D
hihi

okay , tu zaman tadika .
masuk darjah 2 ..
lagi hampehh . hihi

time tu ustazah tgh sibuk buat kerja dkt meja guru dlm class and dy bagi warning , sapa bising kena rotan dgn pembaris dkt tapak tangan .
okay suma pun diam jelahh.
aku pun diam je and letak kepala atas meja sbb bosan tk bole sooookkk sekkkkk dgn kwan kwan . hihi
tiba tiba malaunn mana panggil aku and aku kata "apa"
sapppppppp , ustazah pandang aku and dapat hadiah utama drpd ustazah. 
terima kasih ustazah . saya menghargainya :D
dalam hati aku sumpah seranah malaunn tu dgn ustazah . hihi


kerja bodoh 
_______________________________________________

baru lepas mandi , then sikat sikat rambut .
terasa plak mcm nak gulung kan ranbut dpan dekat sikit .
gulung punya gulung hameeeeeekkkk !!!
tak bole bkk balik means rambut dah tersimpul dkt sikat.
ttba pulak mak panggil makan. dlm hati celaru dok pk mcm mana nak makan dgn sikat terlekat lagi dkt kepala . okay , buat muka slumber gajah amik nasik and makan. sikat tu pulak aku biakan je dekat kepala and mak suruh tanggalkan sikat tu and aku kata dah tersimpul , suma gelak and dorang try tarik sikat tu drpd rambut aku tp tak bole , dorang try lagi and akhirnyaaaa berjaya tp kepala aku bengkak sbb dorang tarik mcm nak tercabut kulit kepala aku .
haihhh fobia dah and sampai skrang aku jarang sgt sgt sikat rambut , hihi

and ada satu hari aku tgk tv sorang sorang dlm bilik mak.
ttba mata trtengok dkt satu tudung ny . aku pun hamekkk and try pakai mcm mcm cara.
skali dah bosan dok main dgn tudung . aku pun try jerut tudung tu dekat leher aku then aku tarik kuat kuat sampai muka aku dah jadi biru. haha
smpai skrng mak tk taw pasal benda ny .
hihi

satu hari lagi tu , mak suruh aku off kipas tp aku pergi masukkan tangan dalam kipas tu , terus kipas tu rosak , hihi

sorry mak abah , prangai ika mcm monyet sikit msa kecik dulu ;D
janji tk mcm dulu dah kay :)

No comments:

Post a Comment