Wednesday, December 4, 2013



Assalamualaikum and hi warga kota. Hmm.. kota sangat .. -,- hahah

Alahai jemah, long time no see ha. Kemain berzaman tk hapdet blog ni. Bersawang dan berhabuk boleh tahan tebalnya . hmm, anggap je lah kalian nampak sawang sawangnya nya. mueheh
Whoahh, rasa seghonok lah pulak jari laju menaip. Maklumlah dah lama jari jemariku ini tk sentuh papan kekunci kata org melayu. Bila sekali dah sentuh, gua rasa seronok lah pulak. hahaha

Sedar tk sedar, besar dah anak abah dgn mak ni. Dah sambung belajar. Kini tiada lagi zaman persekolahan..
 Ewah.. haha
Alhamdulillah gua dah sambung belajar di KPTMKL. Ehh, naik taraf dah, UKPTM skrng.. hehee
Hajat dihati zaman dulu kala nak ambik Pendidikan Awal Kanak-Kanak. Tp dah masuk kptm, gua ambik
Dip. In Human Resource Management. Pun jadilah.... 

Gua anak bongsu, lembik. Mak abah pn tk harap anak dia dduk asrama dulu. Skrng dah sambung belajar, baru berani dorang lepaskan gua dduk hostel. Nak bagi merasa hidup berdikari, hidup dgn kawan kawan. Mulanya nangis juga tiap malam, rindu katanya... eleh, Kota Damansara dgn Cheras bukannya jauh. Org kata kalau kentut pun boleh dengar. Tapi hati manja, selagi tk nampak muka, selagi tu rindu. Sungguh! Tapi harus berlagak biasa. 
Kata budak budak sekarang " Saya okay, saya dah besar" puihh

Tiap tiap minggu disuruh abah jemput balik rumah. Tak sanggup nak dduk hostel hari minggu. Bosan. Bila balik, senyum sampai ke telinga, bila nak balik hostel hari ahad, hati kecil meronta menangis tknak balik.

Gua tak berapa berkenan dgn budak dorm. Bagi gua, cm tkda kimia je. Tp dgn dorm sebelah mmg boleh ngam! hahaha. Sbb gua jumpa sorang minah ni time nak daftar, and tau tau dia dorm sebelah. Mmg ke dorm sebelah saja cita dia nak lepak pasuma. Kadang tu gua tidur sana, solat sana pun kadang jelah kalau boleh focus pasal ada sorang budak dlm dorm tu kaki lawak. Tiap kali  nak solat, cnfrm tergelak. Jadi gua ambil keputusan bijak pandai lagi bijaksana utk solat dlm dorm sendiri. ngehngeh

Alhamdulillah , rezeki anak abah dan mak. Gua satu class pula dgn minah yg gua kenal masa daftar tu. Lagi satu rezeki, ada satu katil kosong dekat dorm dorang. Mmg gua pindah dorm lah citanya ! haha
Lepas tukar dorm, tkda lagi istilah malas nak balik hostel sbb gua dah mula seghonok! hahaha

And sekarang, weolss dah mcm adik beradik okay uolss.
Weolss selalu sesama tau uolss. Jida(minah time daftar), Bella, Nisa, Ija, Hawa, Nanad and Atie. 
Pasal muka muka dorang, nnti gua hapdet lain. 

Paling gua  berkenan, hostel gua sebelah Shamelin mall je. Haaaa, siap ada wayang uolss. Mmg makanan. Boleh kata tiap minggu gua tgk wayang. Kadang tgk berdua pun jadi. haha Woi, jgn cepat melatah, gua tgk berdua bkn dgn jantan kaparat. Dgn dormmate juga. haihh 

Alam kolej dgn alam sekolah jauh bezanya. Paling ketara bezanya bila sekolah kena pakai kasut sekolah, baju kurung putih dan kain colour biru biru manja mengada katanya.. Alam kolej pakaian bebas tp nomal lah perempuan tk boleh pakai jeans. Tapi tiada kesah, ada masa gua kaut saja jeans dan tshirt pakai pg class.
Andai takdirnya gua terkena compound, mmg tk bernasib baik lah tp alhamdulillah setakat ini gua masih selamat. ngehngeh

Sedar tk sedar, 6 bulan dah gua sambung belajar. Sem 1 pn dah tamat. Dan sekarang gua sedang bermaharajalela di rumah goyang kaki sementara habes cuti sem yg bakal tamat bulan 1 nnti. 
Kawan gua kolej lain semua dah masuk sem 2, tapi gua je terkedek kedek baru nak mula cuti. 
Takpa.. pelan pelan kayuh kata org. Jgn terlanggar batu, kang tercium lantai, malu org tgk...









No comments:

Post a Comment