Monday, November 28, 2011


Hello Silent Readers

i just back from Paris. hewhew
kay , aku tipu sebenarnya , aku baru balik dari Parit,Perak kampung tercinta ;)

Sangat lah penat . hewwwwwhhh
Kay sabtu kena bangun pukul 7 cmtu kot sbb abah dah bising nak gerak balik kmpung awal, ada kenduri dkat Tambun. sementara tunggu kakak mandi , aku kemas katil then try tido kejap , tp baru nak tutup mata , abah masuk bilik , kay dah mula seram dgr suara merdu abah :') tk jadi rasanya nak sambung tido , better aku amik tuala mandi. hihi

mandi apa suma , gerak dlm pukul 8 or 9 cenggitu jgak lah. 
Then dlm kereta , aku nmpk ada papan tanda besar tulis IPOH. ttba kakak ckap kite dkat sungai siput sekarang ni. Aku ckap aa , kite dkat Ipoh lah! bertekak dgn kakak then abah celah , sungai siput tu dkat ipoh lah. kay dua dua terdiam and gelak. masing masing dah malu -,-

Finally , sampai jgak Tmbun. mak salam salam apa suma dgn sepupu . 
ada org tu bagi cm satu beg isi tapai, coklat , kurma and telur.
Adam, sepupu aku punya anak and patutnya dia kena pnggil aku Mak Cik. pun bolee. haha
Dia kata tu telur dinasor ! hahaha tah canne telur tu bergolek golek trus jatuh. Abah dia kata "tgk telur abg adam dah terjatuh" suma gelak sbb cm double meaning sebenarnya. haha

balik dlm pukul 2 sbb tunggu opah smpai dulu, gerak pulak Jelapang,Ipoh dgn Pak Andak. 
Pegi knduri kawin lagi rumah kakak ipar Cik Kuda.
Sampai sana rasa cm tetamu vvip pulak. hihi
yelahh , smpai dah pukul 3, for sure ramai yg dah balik en. Mak Kuda dgn Cik Kuda layan ktrng je aa.
Mak Kuda pulak mmg jenis peramah. Habes suma 14 adik bradik dia bwakkeluar kenalkan dkt ktrng. haha

habes tu, gerak pulak ke kampung gajah. Farid bersunat. Cik Zura cerita , farid siap warning dkat tok mudim lagi tu, dia menangis , meronta bagai. biasa lettew -,-  Pak Andak tk follow sbb dia trus balik Kedah.
balik tu singgah tesco jap carik brang utk makan malam. Seri Iskandar dah maju bhaii, dah ada tesco. uyooooo :0

masa beratur nak bayar , dpan kaunter tu ada jual air Cool Blog. kay , teringinnnnnn sgt sgt nak rasa tau tp tk dpat sbb ramai orang :/
sokayy , lain kali pun bole.

smpai rumah opah pun udah le malam. kena kemas rumah sikit dulu sb berhabuk . Nak mop dulu , sapu dulu lah , bentang tilam lah.
ingat dah bentang tilam nak trus tido , aihhh , mana bole. malam masih muda. tgk tv dulu lee.
majalah 3je. kampung kite tkda Astro. hixhix
pastu tgk pulak cerita Sebelum 5 Perkara.
korang tgk tk? aku , afiq dgn kakak tergelak je sbb fauzi nawawi tk habes habes sebut perkataan " nonsense , Shut up , sit down"  hahaha
and habes cerita tu pun , ktrng still ejek guna perkataan tu, aku buat slah sikit , kak farah kata aku nonsense, afiq buat benda mengarut sikit , aku kata dia nonsense. padahal kengkadang tu benda tkda kena mengena tp saja gedik sbut nonsense . haha

esok nya Ahad. sgt lah bosan. ajak abah pergi tesco lagi tp dia cm tk layan sbb dia sibuk kemas halaman rumah opah. aku pun saja gedik gedik menyibukkan diri . hihi
makan tengahhari pun dkat meja luar rumah opah smbil dgr cerita abah and mak zaman dulu kala. harhar
malam tu abah ajak pegi tesco, yeayyyy!
amboi , sejak ada tesco , ke tesco jelah, hihi
nahhhh , finally dpat jgak merasa cool blog. Sedap .... slurppp. aku order chocolate oreo. uhhh , shedappp ;p
pastu makan dkat food lab , beratur punya pnjang nak makan nasik ayam, skli habes pulak, berapi jewww , dah lah nasik ayam febret kitew :/  nasi lemak pun jadi lah.

balik tu tgk tv.
Malaysia lawan Bahrain!
pehhh , sumpah cm kimekss doe Bahrain, main kasar. Nmpk tk masa gol dorng yg pertama. dah gol lepas tu sorng tu kelam kabut rampas bola dari Khairul Fahmi en. apahall lah. 
memula aku ingat Malaysia bole menang aa sbb 2-0 en. skali bahrain dah mula rasa tergugat , nahh kau dia menang 3-2. grrrrr -,- sokay , Malaysia tetap di hati :*  cehhhhh. haha
paling best masa Bahrain jaring gol , dia lagi skali tk sabar nak bola tu, pastu kena marah dgn Khairul Fahmi ! wahhhh , tu paling best, hahah

kay aku rasa aku dah over sgt dah ni, cerita mcm tk perna blik kmpung pulak en. haha

dah dah , kbyee. muahh sikit :*

No comments:

Post a Comment