Sunday, April 29, 2012



Helooo people. Assalamualaikum my dear followers. Sawadikap my lovely silent readers.
Whoaaaaa , bunyik mcm ramai bebenor yg baca blog ni. muehehe . Ada akak kesah ? -,-

BINGO !
choii , sumpah aku tknk main dgn 'bestfriend' aku tu dah. Seriously , bila pk pk balik, arghhhhh ! Apeke pelik , pasal BINGO pun nak merajuk bagai , masam muka , bergaduh. Watde ?!

Bermula nya kisah.......

Jumaat yg lepas a.k.a semalam. Main bingo dgn 'bff ' , ttba aku menang pulak. Dah rezeki , nakwatcanoo.
Udah dia tersentap. Sbb aku kata 'Kau asyik tgk kertas aku je klau aku menang' tp aku ckap cm memain lah, mcm lah tk kenal aku nih. Dah terasa pulak.
Gaduh punya gaduh *gaduh mulut senyap senyap je pun.  Ttba cikgu bm tegur 'Zulaikha , Farah , jgn gaduh !' Terus dua dua diam , letak kepala atas meja. Sorang pndang kiri , sornang pndang kanan. Betul betul mmg habes sentap lah konon. KAHKAH
Mmg masa rehat tu tk tegur lansung lah. Balik pun asing asing.

Aduhh , cm tak best aa nak sentap sentap nih. Cam watlek sudah. Kite dah besar kut, benda kecik pun tk payah besar besarkan. Masalah nya benda ni mmg terlmpau remeh plus temeh ! BINGO ! Tu je pun.
Kite dah FORM 5 , silap silap lepas sch dah bole jadik mak org dah , kena matang lah. Kena pandai bezakanlah perkara remeh dgn perkara yg bole buat gaduh.

Perlu ke masam muka mcm mana kau masam muka dkat aku. Cool sudah.
Kau yg mengasingkan diri mcm aku buat kesalahan yg BESAR !
Masa balik kau yg menonong nonong ke depan. Sikit pun kau tk tunggu aku or pndang belakang. Masa rehat tu aku ada jugak tunggu kau keluar class , tgk kau jalan dgn Mai , baru aku trus jalan. Tu pun aku pandang pandang jugak belakang. KAU ?!

Kau sikit sikit nak merajuk , aku lah yg terhegeh hegeh nak kena pujuk kau.
dah lah , kali ni aku malas nak pujuk kau. Duduk satu class jugak , dduk sebelah lagi tu. Klau nak tego tego lah , tknk sudah. Malas nak pk dah. Aku je yg kena jaga hati kau tknk kasi kau merajuk bagai. Kau ada jaga hati aku ? Dah byk kali kau buat aku terasa tp aku diam je, sebab aku tau kite dah besar. Buang masa nak merajuk mcm budak tadika , tabika or taska !

Kalau aku cerita benda ni dkat org , aku kata kau salah. Tapi bila kau cerita dkat org , kau akan ckap aku yg salah. Normal lettew. Masing masing nak backup diri sendiri.


No comments:

Post a Comment